Repasování turbodmychadla začíná od jeho kompletního rozebrání na prvodíly, přes vyčištění opískováním, výměnu poškozených funkčních částí ( hřídel, axiální ložiska, radiální ložiska, těsnění, těsnící kroužky ), vyvázení středu na strojích CIMAT při otáčkách 150tis ot/min, jeho kompletaci, kontrolu těsnosti. V případě VNT regulace a elektronické regulace je turbodmychadlo nastaveno na hodnoty udávané výrobcem na strojích G3 Min Flow a TurboTechnics, kde se nastavují správné hodnoty tlaku turbodmychadla a průtoku vzudchu turbodmychadlem - níže je vyobrazeno, jak vypadá takové měření v protokolu...
- Turbodmychadlo je rozebráno do posledníhou šroubu
- Kontrolují se funkční části, které je potřeba vyměnit a které jsou v pořádku
- Vyhovující části se kvůli důkladnému čištění pískují
- Nevyhovující díly jsou nahrazeny novými
- Dynamické vyvážení rotoru s kompresním kolem
- Následně se na stroji ověří těsnost středu na únik oleje
- Střed je dynamicky vyvážen na vysokootáčkovém stroji při otáčkách 200tis ot/min
- Kompletace turbodmychadla
- Nastavení změnné geometrie dle hodnot udaných výrobcem na strojích G3 Min FLOW a TurboTechnics
Na těchto dvou strojích se nastavuje regulace na přesné hodnoty tak, aby turbodmychadlo začalo dávat motoru potřebné množství vzduchu ve správný okamžik, a zároveň ve vyšších otáčkách motor nepadal do nouzového režimu z důvodu vyššího tlaku v sací soustavě, který by byl způsobem špatným náklonem lopatek v turbodmychadle.
Měří, resp. nastavuje se množství vzduchu, který turbodmychadlem v daném okamžiku proteče a také výtlak turbodmychadla. Vše má dané nějaké tolarance, např. +/- 3 m.j., takže pro splnění těch tolerancí je turbodmychadlo kompletně připraveno na prodej a máte jistotu, že po vsazení do motoru bude vše fungovat tak jak má.
Pro info uvádíme ilustrační foto, jak vypadá turbodmychadlo VJ32 na Mazdu 2.0d před repasí a po repasi...
Před repasováním
Po celkové repasi
Provádíme repase turbodmychadel - rychle, kvalitně, odborně a za skvělé ceny.
Máte zájem o repas turbodmychadla?
Kontaktujte nás zde.