Repasování

_______________________________________________________________________________________________________

 

Repasování turbodmychadla začíná od jeho kompletního rozebrání na prvodíly, přes vyčištění opískováním, výměnu poškozených funkčních částí ( hřídel, axiální ložiska, radiální ložiska, těsnění, těsnící kroužky ), vyvázení středu na strojích CIMAT při otáčkách 150tis ot/min, jeho kompletaci, kontrolu těsnosti. V případě VNT regulace a elektronické regulace je turbodmychadlo nastaveno na hodnoty udávané výrobcem na strojích G3 Min Flow a TurboTechnics, kde se nastavují správné hodnoty tlaku turbodmychadla a průtoku vzudchu turbodmychadlem - níže je vyobrazeno, jak vypadá takové měření v protokolu...

 

Proces repasování turbodmychadla

 

1) Turbodmychadlo je rozebráno do posledníhou šroubu

2) Kontrolují se funkční části, které je potřeba vyměnit a které jsou v pořádku

3) Vyhovující části se kvůli důkladnému čištění pískují

4) Nevyhovující díly jsou nahrazeny novými

5) Dynamické vyvážení rotoru s kompresním kolem

6) Následně se na stroji ověří těsnost středu na únik oleje

7) Střed je dynamicky vyvážen na vysokootáčkovém stroji při otáčkách 200tis ot/min

8) Kompletace turbodmychadla

9) Nastavení změnné geometrie dle hodnot udaných výrobcem na strojích G3 Min FLOW a TurboTechnics

 

 

Stroje na nastavení VNT regulace

 

Na těchto dvou strojích se nastavuje regulace na přesné hodnoty tak, aby turbodmychadlo začalo dávat motoru potřebné množství vzduchu ve správný okamžik, a zároveň ve vyšších otáčkách motor nepadal do nouzového režimu z důvodu vyššího tlaku v sací soustavě, který by byl způsobem špatným náklonem lopatek v turbodmychadle.

Měří, resp. nastavuje se množství vzduchu, který turbodmychadlem v daném okamžiku proteče a také výtlak turbodmychadla. Vše má dané nějaké tolarance, např. +/- 3 m.j., takže pro splnění těch tolerancí je turbodmychadlo kompletně připraveno na prodej a máte jistotu, že po vsazení do motoru bude vše fungovat tak jak má.

 

Pro info uvádíme ilustrační foto, jak vypadá turbodmychadlo VJ32 na Mazdu 2.0d před repasí a po repasi...

 

Před repasováním

Turbo VJ32 před repasováním Turbo VJ32 před repasováním Turbo VJ32 před repasováním

 

Po celkové repasi

Turbo VJ32 po repasi Turbo VJ32 po repasi Turbo VJ32 po repasi

Identifikace
turbodmychadla

poškození
turbodmychadla

Identifikace
vstřiku