Níže je ve zkratce popsáno několik důležitých zásad, které nesmí být zanedbány při výměně turbodmychadla pro vozy s motorizací 1,6HDi.
Dodržení tohoto postupu je požadováno kvůli případným reklamacím turbodmychadla, protože tyto typy motorů jsou velice náchylné k poruše olejového čerpadla, zanesení sítek v průtokových šroubech a zanesení olejových trubek. Porucha turbodmychadla se poté jeví jako chyba při repasování, ale bohužel po kontrole turbodmychadla snadno zjistíme, že turbodmychadlo bylo v pořádku a nebyly vykonány níže specifi kované úkony.
1. Demontáž a důkladné vyčištění olejové trubky pro přívod oleje do turbodmychadla, vzhled trubky je vyobrazen níže na obr. 1
Průtokové šrouby, kdy jeden obsahuje sítko, které se zanáší nečistotami, a to následně brání správnému mazání turbodmychadla.
2. Povinná demontáž olejové vany a výměna sítka v nasávání olejového čerpadla – důvodem je i při částečném zanesení sítka nedostatečné množství nasávaného oleje.
3. Důkladné vyčištění olejové vany
Jak je vidět na obrázku, vypouštění oleje je celkem špatně vyřešeno – výpustné místo není nejnižším bodem celé olejové vany a tudíž některé nečistoty zůstávají i přes vypuštění veškerého oleje stále uvnitř.
4. Důkladné vyčištění olejového chladiče – slouží i ke kontrole množství nečistot v celé olejové soustavě.
5. Kontrola oleje po montáži turbodmychadla – nutno vykonat zkoušku průtoku oleje turbodmychadlem, což lze jednoduše změřením množství oleje, které proteče turbodmychadlem za 1 minutu chodu – minimum je 300 ml oleje.
6. Výměna oleje je nutná po 10 tisících ujetých kilometrů, i když výrobce uvádí jinou hodnotu.
Dodržení těchto bodů a bodů, které obsahuje dále záruční list, Vám zaručí správnou funkci a bezproblémový chod turbodmychadla.
Celý text si můžete stáhnout ve formě PDF.