• Blog
  • Poškození vstřiku

Poškození vstřiku

Víte, jak poznáte poškozený vstřik?

Projev poškozených vstřiků může být skoro nepatrný, přesto dokáže leccos napovědět. Vadné vstřiky způsobují zvýšení spotřeby při poklesu výkonu, nevyrovnaný chod motoru, chvění automobilu na volnoběh. Nejčastějším jevem, který dokáže vypozorovat každý motorista je pak cukání za jízdy. Tím jsme shrnuli ty lepší projevy. Horšími stavy jsou padání motoru do nouzového režimu, kdy je možné automobil zhasnout a znovu nastartovat. Většinou se však tento jev brzy vrátí při větším zatížení motoru.

Jaké jsou důvody těchto projevů?

Pokud se váš automobil, potažmo motor projevuje některým z uvedených jevů, na vstřiku budete mít velmi pravděpodobně souvislou vrstvu karbonových úsad. Tato vrstva brání efektivnímu rozprášení paliva ve válci. Podobně tomu bude také v okolí vstřikovače a na stěnách spalovací komory. Když motor tluče, není to nic zdravého. Okamžitě přistupte k čištění vstřiku paliva.

Co udrží vstřiky v dobré kondici?

Prevencí je čištění palivové soustavy. Na trhu existuje řada vyspělých prostředků, které fungují spolehlivě jak u spalovacích, tak vznětových motorů. Aditiva jsou jakýmsi čističem, přidávají se přímo do paliva, nejlépe před tankováním. Vhodným krokem je také odborná dekarbonizace vstřiku chemickou cestou. To se provádí při chodu motoru bez nutnosti demontáže. Pokud ale chcete mít skutečně jistotu, že vaše vstřiky jsou v pořádku, můžete nechat své vstřiky zkontrolovat odborníkem, případně pořídit vstřiky nové.