• Blog
  • Identifikace vstřiku

Identifikace vstřiku

Výrobců vstřiků je několik, každý má své originální značení a svůj specifický formát a umístění katalogového čísla. Níže je uvedeno několik příkladů štítků nejznámějších výrobců vstřiků a sdružených vstřikovačů.


Nejčastěji používaným je vstřikovač od výrobce BOSCH – vstřik typu solenoid a sdružený vstřikovač. Typ solenoid (obr. 1) je standardní vstřik používaný pro systémy common rail 1., 2., 3., a 4. generace, je elektronicky řízený, a nejčastěji se používal ve vozech Mercedes, BMW, Iveco, Peugeot, Citroen. Naopak ve vozech VW byl využíván minimálně, místo něj se používal vstřikovač sdružený (PD) (obr. 2).

Obr. 1
Obr. 2

Dalším typem vstřikovače BOSCH je typ piezo (obr. 3).

Obr. 3

U vstřikovačů typu BOSCH je možné přečíst identifikační číslo bez nutnosti jejich demontáže z motoru.



Idenfikace toho vstřiku je také možná z plastu ve vrchní části vstřiku. Siemens VDO nově najdete pod označením CONTINENTAL. Číselné značení má 10 míst, např. 9646 988 580.

Tyto piezoelektrické vstřiky nelze vždy repasovat, kvůli dostupnosti dílů. Je možná pouze kontrola. Tlak piezoelektrického vstřiku může být až 2 000 bar a může pracovat až 5× během jednoho cyklu, což zajistí lepší spalování paliva, tišší chod, nižší emise a v neposlední řadě i vyšší výkon.

Vstřiky DENSO nelze identifikovat, aniž by se vstřik demontoval z motoru. Identifikační číslo je umístěno cca v polovině vstřiku. Obvyklé značení je ve formátu xxAxx, případně 2 × 6 číslic ve formátu xxxxxx – xxxxxx, kde „X“ představuje číslo a A značí písmeno.

Vstřiky DELPHI nelze identifikovat, aniž by se vstřik demontoval z motoru. Identifikační číslo je umístěno cca v polovině vstřiu. Obvyklé značení vstřiku je EJBRxxxxxx, případně EJDRxxxxxx, kde X představuje číslo.

Celý text si můžete stáhnout ve formě PDF.