Typy vstřiků

 

Identifikace vstřiku

 

Výrobců vstřiků je několik, každý má své originální značení a svůj specifický formát a umístění katalogového čísla. Níže je uvedeno několik příkladů štítků nejznámějších výrobců vstřiků a sdružených vstřikovačů.

______________________________________________________________________________________________________________________

 

BOSCH

 

Nejčastěji používaným je vstřikovač od výrobce BOSCH – vstřik typu solenoid a sdružený vstřikovač.

Typ solenoid (obr.1)  je standardní vstřik používaný pro systémy common rail 1. 2. 3. a 4 generace, je elektronicky řízený, a nejčastěji se používal ve vozech Mercedes, BMW, Iveco, Peugeot, Citroen.

 

 

Značení osobní vozy:    0445 110 xxx

Značení užitkové vozy:  0445 120 xxx

 

Sdružený vstřikovač PD, nejčastěji používaný ve vozech VW, Audi, Škoda, Seat (obr. 2)

 

 

 

Značení osobní vozy: 0414 720 xxx

 

Dalším typem vstřikovače BOSCH je typ piezo (obr. 3)

 

Značení osobní vozy: 0445 115 xxx / 0445 116 xxx / 0445 117 xxx / 0445 118 xxx

kde čísla 115 značí nižší vstřikovací tlak až do 118, což značí nejvyšší vstřikovací tlak paliva

 

U vstřikovačů typu BOSCH je možné přečíst identifikační číslo bez nutnosti jejich demontáže z motoru.

 

______________________________________________________________________________________________________________________

 

Siemens VDO

Idenfikace toho vstřiku je také možná z plastu ve vrchní části vstřiku. Siemens VDO nově najdete pod označením CONTINENTAL. Číselné značení má 10 míst, např. 9646 988 580

 

Tyto piezoelektrické vstřiky nelze vždy repasovat, kvůli dostupnosti dílů. Je možná pouze kontrola. Tlak piezoelektrického vstřiku může být až 2000 bar a může pracovat až 5x během jednoho cyklu, což zajistí lepší spalování paliva, tišší chod, nižší emise a v neposlední řadě i vyšší výkon.

______________________________________________________________________________________________________________________

Denso

Vstřiky DENSO nelze identifikovat, aniž by se vstřik demontoval z motoru. Identifikační číslo je umístěno cca v polovině vstřiku.

Obvyklé značení je ve formátu xxAxx, případně 2x 6 číslic ve formátu xxxxxx – xxxxxx, kde „X“ představuje číslo a A značí písmeno.

______________________________________________________________________________________________________________________

Delphi

Vstřiky DELPHI nelze identifikovat, aniž by se vstřik demontoval z motoru. Identifikační číslo je umístěno cca v polovině vstřiu

Obvyklé značení vstřiku je EJBRxxxxxx, případně EJDRxxxxxx, kde X představuje číslo

Identifikace
turbodmychadla

poškození
turbodmychadla

Identifikace
vstřiku